Another recenze

10. září 2017 v 16:35 | Kurumi |  Anime list/ Recenze

Název:Another
Počet dílů:12
Rok vydání:2012
Žánr:detektivní, horor
Obsah:
Hlavním hrdinou tohoto anime je kluk jménem Kouichi Sakakibara, který se právě z Tokia přestěhoval do malého městečka, ve kterém bydlí jeho prarodiče, protože matka mu zemřela a otec musel jet pracovně do Indie. Než ale stihl začít chodit do školy, zkolaboval a musel být hospitalizován v nemocnici. Když už je téměř zdravý, přicházejí ho navštívit tři zástupci třídy, do které bude chodit - zástupci 3.třídy 9.ročníku. Třídy, o které koluje mnoho nepříliš hezkých pověstí, prokleté třídy, to ale Kouichi ještě neví. Stejně se mu ale jejich návštěva zdá nezvyklá a krapet podezřelá. A jeho podezření se za chvíli potvrzuje, návštěva se podobá spíše výslechu a po nekonečném sledu otázek navíc ještě přichází výčet pravidel a příkazů, která nesmí porušit.
Když pak později jede výtahem na střechu, aby si zatelefonoval, potkává v něm podivné děvče, které se mu představí jako Misaki Mei a které v ruce drží dřevěnou panenku a jede do nejspodnějšího patra, kde se nachází márnice. Na tohle podivné setkání Kouichi po tom, co začne znovu chodit do školy, brzy zapomene. Ale Misaki se mu zase připomene, a poodhalí mu, proč se jejich spolužáci chovají divně a proč předstírají, že ji nevidí a že neexistuje. Ale tohle je pouze špička ledovce, začátek hrůzy, začátek masakru, který se odehrává v každé 3.třídě 9.ročníku každý rok a nikdo neví, jak ho zastavit, jak studenty této prokleté třídy ochránit...
Mezitím to vše začíná a objevují se první mrtví, přestože se zdá, že třída neporušila žádný zákaz. Všichni to svalují na Kouichiho a Misaki a těm nezbývá, než se pokusit dokázat, že to nejí jejich vina. Ale oni se rozhodnou udělat více, rozhodnou se najít způsob, jak zachránit svou třídu a zabránit dalším úmrtím. Ale povede se jim to, než bude pozdě ?
Vlastní názor:
Tohle anime je alespoň pro mne společně s anime Black Rock Shooter vrcholem sezóny. Toto postavení si, myslím, zaslouží právem. Výborný příběh plný napětí, skvělé, ač trochu ploché postavy, atmosféra strachu a napjatého očekávání, skvělá kresba a výborná hudba, to jsou jeho klady. Zápory bych alespoň z mého hlediska hledala velmi těžko.
Jak už jsem se zmiňovala, příběh je výborný, velmi dobe vystavěný a dokáže diváka zaujmout a připoutat ho k obrazovce monitoru. Má výbornou gradaci, a to především v první a třetí třetině, v půlce krapet stagnuje. Na příběhu se skvěle podílí také atmosféra strachu, beznaděje a napětí, která vás dokáže doslova vtáhnout do děje. Navíc každá epizoda končí přesně v tom okamžiku, kdy máte nejvíce otázek či kdy se má stát něco, co významně ovlivní děj.
Postavy, další z mnoha kladů seriálu, sice hlavní hrdina vypadá jako typ neškodný a milý ňouma, ale když je třeba, dokáže zabrat. Mou nejoblíbenější postavou je ale i přesto Misaki Mei, protože je tajemná a záhadná, ale jejím hlavním kladem je to, že si k ní snadno vypěstujete sympatie, to se u holčičích hrdinek moc často nestává, většinou je nesnášíte do pátého dílu.
Hudba je také velice pěkná, zvlášť opening úplně zbožňuji a nikdy ho nepřetáčím, líbil se mi hned, jak jsem ho poprvé uslyšela. Ale i ending se mi líbil, i když mne nezaujal hned na první pokus, ale teď ho mám ráda téměř stejně jako opening. Nenavozuje sice atmosféru tajemna, ale občas pro mě díky melancholickému podtextu působil hrozivěji než opening. I hudba ke scénám je úžasná, naprosto perfektně dotváří atmosféru jednotlivých scén.
Kresba je dalším kladem, je zajímavá a neotřelá a rozhodně nehrozí, že byste si spletli postavy. Zvlášť pěkně vykreslená jsou prostředí nemocnice, obchodu s panenkami, hotelu, do kterého se celá třída vydává na výlet, a temné scény.
Abych to shrnula, tohle anime rozhodně doporučuji, a to z mnoha a mnoha důvodů, a pokud jste ho ještě neviděli, měli byste to napravit. Nebudete litovat.
Hodnocení:85%

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.